David Bismark

David Bismarks blogg om bokbranschen och sociala media

Recensera på riktigt! Recensera andra!

leave a comment »

Jag håller med Malin Ullgren på DN om två saker:

  1. För det första kan en recension av en bok av en välkänd författare där förlaget bestämt att många exemplar skall säljas vara onödig. Boken i sig har mycket lite av författarens röst i sig och dess innehåll avhyvlat och tilljämnat så absolut mycket som möjligt för att tilltala ”alla”. Att hitta ens minsta nyans av en sådan bok är att hyckla.
  2. För det andra är en recension överhuvudtaget intet värd om recensenten inte verkligen vågar ta itu med ämnet.

Written by David Bismark

2008-12-10 den 17:12

Publicerat i Förlagsvärlden

Tagged with , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: